lördag 11 juli 2009

så tröttsamt

Jag har ett jättefint helt gratis antivirusprogram som jag tycker mycket om. Det fyller sin funktion... och lite till. Vid installation la programmet upp en s k toolbar i min webbläsare. Jag täntke "nej tack" och klickade bort den. För några veckor sedan dyker den upp igen, snart följd av ett pop up-meddelande som löd något i den här stilen: Vi har lagt in din toolbar igen eftersom du kanske råkade trycka bort den, och det vore ju synd om du missade alla fantastiska möjligheter med denna underbara funktion.

Jag tänkte något i stil med "haha" och "fuck you" och tryckte bort skiten igen, för andra gången. För hur fan kan man "råka" gå igenom tre menysteg? Och hur kan man om man "råkade" trycka fel inte förstå att gå tillbaka och rätta till? Hur som helst. Detta upprörde mig inte så väldans. Första gången. Nu hände det igen. Med ett falskt, artigt leende ser den där rutan mig i ögonen och undrar, "är du möjligtvis dum i huvudet?" Jag svarar med kryss kryss kryss, som den windows-användare jag är. Dö dö dö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar