fredag 31 juli 2009

den sista julidagen för i år.

Det lilla kusinbarnet jag hälsade på igår var hur sött som helst. Lilla Galli sov mycket, hade långt svart hår som stod rakt upp och hade världens minsta lillfingernagel. Vi fotade och filmade som galningar, alla på en gång. Det är häftigt att helt plötsligt är min morbror morfar och min morfar har barnbarns barn. Det blev lika galet som på en presskonferens när 91-åriga Nils satt med en helt lugn 2 månader gammal Galli i knäet. Ett nytt liv är så otroligt häftigt. Och babykläderna vi hade med oss var jätteroliga att införskaffa. Jag och mamma ville köpa allt vi såg, men var tvungna att hejda oss lite grann. Vi såg till att det blev lagom mängd Bamse, lagom mängd rosa/icke-rosa, lagom Israel-anpassat och lagom Sverige-anpassat. Hon ska åka ner och visas upp om några veckor. Hela släkten väntar. Ett nytt liv är så otroligt häftigt.

Av Gallis pappa fick jag låna säkert fem Pink Floyd DVD-er (jag bad om en och helt plötsligt bar jag på en hel kasse). Har ingen aning om hur jag ska hinna se allt innan söndag (då det blir årets mest spontana släktpartaj hemma hos oss) eftersom allt går i ett nu, för en gångs skull. Jag ska in och ut från stan både idag och imorn. Och så måste jag hinna beställa framkallning på några hundra bilder innan vi åker på måndag. Och packa. Och städa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar