tisdag 14 juli 2009

bilsemester

Nya begagande böcker igår. Tre stycken. Jag och Albin vandrade gata upp och gata ner och besökte nästan varenda second hand-butik på hela söder. Två Follet och About a Boy av Nick Hornby. Fynd. Dessutom en ring, en gammal väska och ett par leggings. Allt för knappt en hundring. Jag älskar det, men bäst är böckrna. Om jag någon gång letar efter random skönlitteratur tänker jag nog göra samma sak. Gata upp och gata ner tills jag hittar något. En pocket, fem kronor, lite skog får stå kvar. Perfekt.

Just nu packar jag. Imorn stuvar vi in oss i bilen och beger oss söderut; till Halland, Dalsland och till en borgruin på Visingsö. Passar bra nu när jag läser Arn och allt. Jag älskar att åka bil, och musikspelaren har hela dagen legat på laddning och fått ett slightly nytt innehåll. Nu är det bara själva packningen kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar