torsdag 9 juli 2009

liten katt, stor spruta

Kom tillbaka från båten redan igår. När det hade varit dåligt väder och vi legat inregnade på samma ö i över två dagar tröttnade vi och blåste hem igen. Det känns som ett väldigt bra beslut när regnet bara fortsätter att rinna över fönsterrutan här hemma. På ett sätt är det jättemysigt i båten när det regnar, men å andra sidan är man inklämd på några få (och då menar jag FÅ) kvadratmeter med två andra personer, vilket blir rätt jobbigt i längden. Dock hann vi med att bada två gånger och det var faktiskt överraskande varmt i vattnet. Vid Lådna, där vi fastnade, var det faktiskt 19-20 grader i vattnet. Jag fattar ingenting, men bra är det!

Snart ska jag och mamma åka iväg med Kelso till veterinären. Inte nog med att vi redan tvingat i honom ett läskigt piller idag, utan han ska vaccineras också. Vi läste någonstans för några veckor sedan att man ska vaccinera katten varje år för kattpest och vi har inte gjort det alls sedan han var en liten plutt, så... det känns som hög tid att se över det. Jag var väldigt tveksam till att följa med. Jag kommer bara må illa och göra stackarn nervös, men någon måste ha koll på buren när mamma kör. Hur som helst. Först lunch, sedan äventyr. Hejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar