tisdag 23 augusti 2011

om medicinkapslar.

Jag skrek rakt ut och pappa trodde väl antagligen att jag hittat ett dött djur. Så var inte fallet. Istället hade jag bara öppnat min nya förpackning medicin för att kolla in de nya kapslarna. De var till hälften orangea i en nyans som på något magiskt sätt ser sjuklig ut, och hälften transparenta så man kan se alla små delar av medicin studsa omkring därinne. Till skillnad mot de förra kapslarna som var djupt blodröda är dessa mycket mer obehagliga. Om jag nu ska vara så pass sjuk att jag behöver medicin kan jag väl åtminstone få snygg, uppiggande medicin? Som den rosa med röda ränder! Det stör mig lite nu att jag inte har fotat alla så jag kan jämföra. Vem bestämmer egentligen vilken färg mediciner ska ha? Om det nu ens är ett jobb. För i såna fall har någon fått betalt för att göra min nuvarande medicin så creepy som möjligt. Kanske var det målet. "Glöm inte, du är sjukelisjukelisjuuuk!"

PS. 300 mg (2 kapslar) Venlafaxin + 1 vegetariankosttillskott + 1 d-vitamintablett = en jävla massa piller varje morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar