torsdag 30 oktober 2008

vardag.

Jag har jobbat två dagar nu, men förkylningen (i alla fall vissa symptom) hänger fortfarande kvar. Jag har haft lock för öronen i flera dagar, vilket lättade under några minuter nu på eftermiddagen men sedan gick tillbaka igen, och näsan jävlas.

Så fort jag blev tillräckligt frisk för att gå till jobbet tog jag tillfället i akt att på hemvägen åka förbi staden och införskaffa ett antal muggar med Beatles-motiv som jag spanat på och längtat efter ett tag nu. En missräkning var dock att den med Abbey Road-omslaget på var slut. Jag hade ju en idé om ett självporträtt med mig, iklädd min Abbey Road-tröja, framför Abbey Road-affischen, hållandes i Abbey Road-muggen och Abbey Road-blocket. Nej, jag är inte ett dugg nördig! Hur som helst. Jag fick istället släpa hem Sgt Pepper, Revolver och Yellow Submarine. Alla föreställande album covers förutom den sistnämnda som bara var väldigt tematisk. Och underbar. Jag dricker safarite ur den just nu.

Nu sitter jag och funderar över vad jag ska klä ut mig till på morgondagens halloweenfest och om jag ska ha muffins eller inte till kvällens film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar