måndag 27 oktober 2008

grodlik

Jag har varit hemma idag igen, konsumerat näsdukar och te i mängder. Känt mig överflödig och äcklig. Grodlik. Inte en död groda. Som en groda. Jag tänker inte gå in på alla detaljer som denna exotiska (faktiskt!) förkylning innebär, men jag kan garantera att det inte är trevligt.

Alla vegetariska matlådor är utrensade ur frysen, för länge sedan uppätna. Dagens lunch fick bestå av en burk vita bönor i tomatsås med lite fräst lök i och stekt potatis. Jag överdoserade både olja och salt och därför kändes potatisen aningen för onyttig. Ser ni inte vilka problem jag har? Ve och fasa.

Speaking of problems, läste jag i alliansfrittsverigeblogen om underbara kd:s syn på homosexuella äktenskap. Jag visste redan innan att de inte alls är överens med mig i frågan, och framför allt lägger fram väldigt dåliga argument för sin sak. "But this takes the dumb ass-cake" som Red Forman skulle uttryckt sig.

Jag har länge tyckt att det är helt ofattbart att kd fortfarande sitter i riksdagen, men någonstans har jag insett att det verkar finnas folk som liksom kd helst skulle vilja leva i 1800-talets moralvärld. Det jag dock inte kan förstå är hur övriga partier (främst alliansen) fortfarande ser det som ett problem (som alltså ska diskuteras och kompromissas för att lösas) att kd inte anser att hbt-personer ska få gifta sig. Hur många mandat har kd egentligen i riksdagen? Hur många har övriga partier? Eftersom alla andra partier är överens och alltså är i övertygande majoritet kan jag inte se varför kd skulle vara ett problem. Lägg fram en motion. Rösta. Se vad resultatet blir (hoppsan, nämen vad trevligt!). Diskuterats har det gjorts länge nog. Jag är trött på diskussionen. Det är dags att det händer något också.

Well, detta kan man också göra om man är sjuk. Lägga ner väldigt mycket tid på att bli upprörd och skriva en rant om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar