söndag 26 oktober 2008

OST - träff

Okej, jag ljög lite förut. Jag skulle inte alls bara sitta och läsa framför brasan och ha det mysigt. Lite bildredigerande krävs ju också för att dagen ska kännas komplett. Igår var det ost-träff, en tillställning då ett tjugotal människor som råkat ramla in i samma irc-kanal, #ost, träffas och har det trevligt. Så här i efterhand känner jag att jag skulle gjort alla människor där, inklusive mig själv, en tjänst genom att inte dyka upp. Jag var ju sjuk, vilket gjorde mig taggig och konstig mot alla andra samtidigt som mitt psyke översatte omgivningens agerande till: "den hatar dig". Plus då att det kanske inte gjorde mig speciellt mycket friskare, utan snarare tvärt om. Grr.



Ovan: Kai, Zyrethe, Pespi eller vad hen nu behagar ha för nick idag. Strax efter ankomst. Soffan blev aldrig obebodd från det ögonblicket. Jag hoppas att den får vila idag.

Nedan: Min kära delfy i köket mitt under pågående matlagning.





Ovan: Matlagning. Pasta och vegetarisk pastasås (i alla fall för mig).

Nedan: Det var höst utanför fönstret, och tyvärr innanför också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar