söndag 26 oktober 2008

hej. jag är toss. och idag är jag sjuk.

Idag är jag en sjuk människa, precis som jag varit den senaste tiden. Tröttheten som visade sig ha något med min skalles hälsa att göra, den pysslar jag om just nu. Badar i näsdukar och de hundra tusen objekt som jag sprider omkring mig men är för matt för att plocka upp igen. Böcker, godispapper, tekoppar och rena kläder. Och smutsiga kläder för den delen. Jag ser mig omkring och tänker att jag måste städa. Snart. Helst så fort som möjligt.

Istället kommer jag samla in digitala bilder till projekt:fotoalbum och läsa mycket Harry Potter. Ja, jag läser Harry Potter. Mycket. Jag fick för mig att jag ville läsa om den sista boken. För att då få med alla detaljer måste jag ju läsa den nästa sista boken. Så under dessa sjukdagar har jag suttit i vardagsrummets fåtölj med Kelso the cat i knät och plöjt igenom åtminstone halva the half-blood prince. Mor min frågar om jag verkligen har tillräckligt långt liv för att läsa om böcker (som jag redan läst om). Jag svarar att jag läser det jag vill läsa. Läslust!



Detta är då jag själv. En liten illustration. Och jag anser denna bild mer lämplig än en från nuläget, då min näsa är lika röd som vantarna på den här bilden. Grr. Och tillåt mig förklara att denna bild inte alls är såhär oskarp i verkligheten. Se flickr för bevis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar