måndag 12 april 2010

berg och dalbana

Nattens sömn gör mig förvirrad. Jag kan inte få klart för mig när jag har sovit, varit vaken och vad som hänt däremellan. Drömmar och kanske också sinnesintryck har gjort mig förvirrad. Jag blev väckt vid två (av ett sms i typ hundra delar som min telefon markerade som sms från hundra olika personer även om jag vet att de alla var delar av samma från en enda person) och kunde inte sluta le. Var alltså tvungen att plugga in en bok för att kunna sova, och jag måste ha somnat med den i öronen vid tretiden och vaknade vid fem i exakt samma position samtidigt som jag fick ett synintryck av en mask som skrek åt mig. Min mp3-spelare borde kanske vara krossad för länge sedan eftersom detta är inte alls första gången jag somnar med den. Resten av sömnen och även den innan kom fläckvis. Men jag är glad ändå. Solen skiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar