tisdag 2 februari 2010

böcker för tillfället

Jag lyssnar på En Geishas Memoarer och finner den väldigt intressant. Ska leta reda på filmen så fort jag läst klart eftersom det är lätt frustrerande att få allt vackert beskrivet för sig utan att kunna se det. I det här fallet vill jag ha det visuellt. I riktigt bokformat drar jag fortfarande med mig Ivanhoe vart jag än går, och den är så otroligt fascinerande. Den är så intressant med bakgrundsfakta och väldigt djup insikt och lärdom om den tiden. Jag älskar medeltidsskildringar! Särskilt intressant blir det då med en skildring utifrån ett annat århundrade än det vi befinner oss i just nu (och då menar jag inte 1900-tal). Språket är underbart, men jag kan inte tänka mig att jag skulle prata så om jag levde då. Jag skulle inte hinna med alla artigheter och formuleringar för att få fram mitt meddelande. Jag saknar tålamod.

PS. Bakade en dubbel sats kolakakor ikväll och började titta på Lois and Clark. Superman, woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar