fredag 26 februari 2010

2010-02-26

Jag börjar bli äckligt van vid att lyssna på musik genom laptophögtalare. Det är dock rätt irriterande att inte kunna gå över en viss ljudvolym, då det till och med i min desperata situation låter allt för jävligt. Hur som helst har jag provat på jobb numero två idag och det gick väldigt bra. Hur det nu kan gå dåligt att flytta böcker från en hylla till en annan och bygga nya hyllplan. Det blir alltmer tydligt att jag riktat in mig på barn- och biblioteksbranschen. Jag kan dock utan tvekan säga vilken jag föredrar: det där jag inte blir dregglad på (hur söt ungen än är) och kan föra ett vettigt samtal. Det var skön omväxling.

Ikväll har jag varit hur sugen som helst på att redigera bilder, men eftersom allt som kära Daniel installerade när datorn var splitterny (ca 2h) får jag nu installera om eftersom jag var tvungen att installera om Windows när den var lite mindre splitterny (1vecka, 1dag). Irriterande är det. Superirriterande. Men datorn har inte startat om sig sen jag gjorde det och hoppet växer sig för varje dag att jag inte ska behöva gräva mer i skiten. Ja, alltså, istället för att pilla med bilder blir det film och popcorn. Smaskens!

Kelso är ute och firar att det är plusgrader. Han har inte varit ute så länge som ikväll (över två minuter) på flera månader. Jag hann dock mysa och egofotas lite med honom först. Halleluja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar