fredag 19 februari 2010

tågresan till åre

Jag måste ju redovisa Åre-bilderna, hur få de än är. Det blev åtminstone en väldokumenterad resa till resmålet. Sju timmar på tåg bör inte underskattas. Det var en skrattfest åtminstone med mina reskamrater!

Vi startade i gryningen och fick en jättefin soluppgång över upplandsslätten. Vädret var underbart, vilket enligt mig bidrog till stämningen. Solen sken hela tiden och trädtopparna gnistrade.


(Jag och Ivanhoe. Har i skrivande stund bara lite över hundra sidor kvar, woho!!)

Garbo orkade inte hålla upp sitt långfinger utan ritade ett istället.




Vi hade snörätartävling och Elin och Schottis twistade till det lite över mittgången. Det blev vissa störningar när konduktören kom, men tack och lov för vår del var även hen på väldigt gott humör.

Jag kom sist eftersom jag inte kunde låta bli att skratta åt de andra och mina ätarmuskler inte riktigt ville samarbeta då.




En väldans fin resa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar