fredag 8 januari 2010

nyårsafton!


Bättre sent än aldrig, bilder från nyårsafton! Vi var hemma hos Niclas och käkade en supermiddag.

Garbo var rolig som vanligt.

Mat tillagades gemensamt. Jag stod vid datorn/kokboken och dirigerade. Roligt! Vi åt lax och en potatissallad special med lök och sparris.


När vi ätit upp (och jag druckit typ två liter julmust) var jag tvungen att sova lite (var inte helt kry denna afton). Någon tog denna bild. Högst upp på listan över misstänkta är Niclas.

Efter en väldigt god men mäktig efterrättspaj drog vi på oss galoscherna och åkte in till stan och Skansen. Det kändes märkligt att betala massor av pengar bara för att få gå upp på ett berg, men det var okej.

Alla var pigga och glada.

Information till besökarna ifall man skulle glömma något väsentligt vid tolvslaget.

Det var mycket folk som tittade på sollidens scen. Vi baxade oss istället fram till kanten för att kunna se fyrverkerierna så bra som möjligt.

Trots att vi stod mindre än trettio meter från scenen hörde vi varken Ring klocka ring eller någon nedräkning.

Det märktes ändå rätt tydligt när klockan slagit tolv. Jag fick världens finaste nyårskyss!

Och sen var det jag vs kamerans arbetsminne. Frustrerande.


Efter fyrverkeriföreställningen hivade vi upp vår egna, bättre variant på champagne, nämligen varm choklad! Och nej, det går inte att få en "normal" bild på Garbo. Frågan är dock hur vi ska analysera utvecklingen av hans minspel under kvällens gång?

Elin höll hårt i termosen, vilket var bra då det mesta nog hade försvunnit rätt snabbt annars i kylan. Jag fryser bara jag ser hennes bara händer på den här bilden. Hu!

Daniel demonstrerar kyla alternativt imaginär nyårscigarr.

Försök till gruppbild med kort tele i en folksamling mitt i natten. Suddigt och massor av okända människor på 99 % av bilderna. Fr v Garbo, Niclas, Elin och Daniel.

För att få upp värmen började vi promenera inne på Skansen. Det var en rätt konstig känsla att gå omkring där mitt på natten på vintern eftersom man annars vanligtvis är där på sommaren eller våren. Det var hur som helst rätt mysigt. Sedan hittade vi våra gamla vänner dalahästarna och tog en favorit i repris-bild.

Det känns som de bästa bilderna från hela nyår! Sedan tog vi en tur förbi sälarna och älgarna för att säga hej innan vi åkte hem för att låta mig spy ner Niclas parkett (hade inte druckit en droppe alkohol, totalt oförtjänt). Det hela var en väldigt fin start på det nya året, minus det oprovocerade illamåendet och ovan nämnda incident. Blä, nu glömmer vi det. 364 andra dagar to make up for it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar