lördag 16 januari 2010

2010-01-16

Oj. Nu är jag trött. Gårdagen var den sista i Åre, vilket var rätt sorgligt. Det var framför allt tråkigt att behöva åka hem medan de andra skulle stanna kvar och fortsätta ha kul. Vi packade, pluggade och reste. "Lycka till med SJ" var en av de sista kommentarerna vi fick, men inte hjälpte det. Någonstans mellan Östersund och Gävle hade en ledning körts ner och vi gick åka buss till ett nytt tåg. Coolt nog slutade det bara i en 50 min försening, men det var enerverande med tanke på att jag skulle ha tenta morgonen därpå, idag.

Över natten hann jag bli sjuk, eller åtminstone få väldigt ont i halsen. Det kändes sådär lagom kul efter fem timmars hopskrapad sömn innan en enorm tenta. Jag var heldäckad på bussen och tunnelbanan men försökte ändå lära in de sista detaljerna om Spinoza och Leibniz (och så dök de inte ens upp på provet, de jävlarna!). Väl där gick det okej. Det kändes som om jag borde kunnat skriva mer på de flesta frågorna men när man skrapar och skakar kanske man får fram ett godkänt i alla fall.

Nu vilar jag. Äntligen. Saffranste och nya smycken och fina minnen efter en så otroligt rolig vecka. Nu ska jag bara försöka hålla mig själv från att sjunga med i musiken och göra halsen värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar