fredag 8 januari 2010

2009-01-08

Idag har jag varit på den sorgligaste begravningen i mitt liv. Höll på att börja gråta hela förmiddagen och väl igång tog det aldrig slut. Note to self: ta med näsdukar till nästa begravning! Förhoppningsvis dröjer det länge tills dess. Det är så jobbigt att se alla människor man bryr sig om vara så ledsna.

Nu är jag dock riktigt säker på att jag inte är kristen. Det har jag visserligen vetat om rätt länge, men idag kändes det verkligen som att se en religion utifrån istället för inifrån när vi bad fader vår och sjöng psalmerna. Så har det inte varit förut, men det är rätt skönt eftersom det blir så definitivt.

Jag avbokade kvällens roliga planer och har istället käkat pasta med mozzarella och tomat framför På spåret och Midsummer Murders. Tråkigt att inte vara med och säga hej då till Sanna, men så skönt att få ta det lugnt efter en lång dag. Nu ska jag bara se till att jag får sova ordentligt till imorn då jag ska sopa igen de sista hålen bland instuderingsfrågorna och packa till Åre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar