söndag 10 mars 2013

post-bashing.

Det går upp för mig att texten den senaste tiden kretsat runt hur mycket världen suger. Eftersom jag faktiskt har varma känslor mot delar av den är det hög tid att börja påpeka det då och då.

Jag är tacksam för att vara född i Sverige, i en välmående familj vilken kunnat ge mig ett hem där jag kan slappna av och må bra. Att bo i bostadsrätt kommer tillsammans med vetskapen och det dåliga samvetet över alla som inte har råd att köpa och inte kan hyra eftersom världen älskar att äga individuellt. Det hela blir ännu bättre av att få ha världens bästa sambo, galnaste Richard. När jag kom hem efter att ha lämnat in hemtenta i onsdags ramlade jag ner i soffan och han agerade DJ via youtube. 

Snart kommer våren. Jag läser om Questionable Content och älskar det. Galagos Flumskolan knocked my socks off! De senaste dagarna har jag kastat mig in i nästa bok av A Song of Ice and Fire, och snart börjar säsong tre sändas. Jag har ingen aning om hur många gånger jag sett trailern hittills. Peppen ökar exponentiellt!

Det här året har jag lyckats spara pengar för första gången någonsin och snart finns det tillräckligt med kapital för att boka en resa till Japan, vilket har varit målet. Det är en resa jag verkligen ser fram emot, visserligen halvt skräckslagen, men ändå. Dessutom längtar jag ännu mer till sommaren än någonsin, inte bara för vädret, utan med tre månaders intensivt skrivande i bakhuvudet. Målet för 2013 är att prova på min idé, se om det kan växa till något. Det kliar i fingrarna.

Världen må vara skit, men ibland går det bra att vända andra kinden till och värma ansiktet i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar