torsdag 22 september 2011

när man finner sig utan någonstans att bo är det tur att man har vänner

Josefine
I think it's a 2381
I think it's a 4659
Plötsligt utbröt tumult och på mindre än en timma var kånken packad med det nödvändigaste och jag var på väg hemifrån. Den ryggsäcken är banne mig otrolig. En veckas leverne fick utan problem plats. Jag sov på tältsängar hos underbara vänner som jag aldrig skulle klara mig utan, begravde näsan i tjocka skolböcker för att slippa tänka när jag väl förstått att psyk och soc inte riktigt var för mig. Eller så är det jag som är för frisk för dem. Jag spelade mycket Wordfeud. Det är nice. Jag som haft sug efter alfapet i flera år men ingen att spela mot.

Nu är jag hemma igen. Min lilla röda anteckningsbok är full av klotter. Det var den och jag i en vecka. Mardrömmarna har inte riktigt släppt än. De ligger kvar där inne och försöker omvandlas till ett minne, ännu hellre prosa.

Nu måste jag tvätta. För även om det går att ha sitt liv i en kånk en vecka så kräver det lite backup-arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar