måndag 22 oktober 2012

dagens önskningar:

1. Migränmedicin som fungerar. Inte för att jag har ont idag (än), men de senaste veckorna har migränfrekvensen gått i taket. Nästa vecka ska jag träffa psykiater. Om hen inte ger mig effektivt knark vet jag inte vad jag ska ta mig till. Döden kanske.

2. Att den här delkursen ska ta slut. Metodik kan gå och ta sig. När och om jag blir forskare kan jag tänka mig att djupstudera hur man skriver en avhandling. Inte på den första fördjupningskursen! Sen när blev fördjupning kunskapen om att övertyga andra om nya forskningsröns validitet istället för mer kunskap om ämnet i fråga?

3. Att Buffys åttonde säsong hade gått på TV så den inte hade varit lika utflippad. I en serietidning är allt möjligt. Jag gillade konceptet mer när det höll sig närmare verkligheten (och James Marsters).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar