söndag 24 juli 2011

om bilsemester.

I think it's a 9832
Nästan varje sommar i hela mitt liv har hela familjen packat sig in i en bil och kollat in andra hörn av landet. Vi är löjligt förtjusta i att åka bil, alla fyra. Vi sitter tysta i våra egna tankar och tittar ut genom fönstret, lyssnar på radio och ljudbok, läser bok eller gömmer oss i var sin egen musik. Imorgon bär det av igen. Jag har inte börjat packa än. Det enda jag vet är att inga svarta kläder ska få följa med. Det är svårt nog att vara hippie när man inte har så mycket hår.

Mitt andra aber såhär innan resan är hur fuckigt lightroom behandlar mig. Självklart beter sig programmet helt obegripligt så fort jag bestämt mig för att jag vill ta upp fotandet igen. Nu står hela processen stilla när jag inte kan redigera. Typiskt. Kanske får jag dissa det digitala och bara släpa på min analoga? Det vore bra mysigt det!

1 kommentar:

  1. Jag älskar också att åka bil och bara drömma mig bort. Har gjort det ofta under min och sambons bilsemestrar i Sverige och ute i Europa. Underbart att bila!!!

    SvaraRadera