tisdag 11 december 2012

tre saker idag:


1. Han är bra att ha när åskan går. Eller när det är begravning, huvudet känns som om det håller på att gå sönder eller skolan bara är så fruktansvärt onödig. Det är tur att jag har min knasiga man som gör att det smakar hallonsoda i hjärtat. 

2. Jag är fruktansvärt trött på allt. När var jag såhär cyniskt lagd senast? Exempelvis är jag just nu extremt inställd på att aldrig skaffa barn, precis efter att jag under en lång tonårstid förnekat att jag vill ha dem. Varför? Vill inte utsätta en bebis för den här skitvärlden som håller på att gå åt helvete osv. Jag är trött på att ifrågasättas, förklara mina (anti)val. Jag är trött på att en veckas höjdpunkt kan bestå av att unna mig en sömntablett så jag får en lugn, tung natt. Jag är trött på vuxna (ansvarsfulla?) människor som inte gör rationella och mogna val.

3. Min fucking jävla ägglossning känns som menssmärtor just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar