tisdag 13 november 2012

twitter vs irl-livet.

Någon gång i somras mellan termin och jobb (ungefär när alla andra jobbade och jag var ensammast i världen) fick jag ett infall och haffade mig ett konto på twitter. Det tog inte lång tid att fatta charmen med det hela. Folk skrev vettiga, intressanta, roliga saker. Nyheter kom och gick och gick igenom en helt annan tumlare än den på facebook. Någonstans hade jag förutsatt att deras informationsflöde skulle vara mer lika varandra. Tvärtom är twitter omöjligt i förhållande till facebook. I alla fall om en är som jag och kräver att kunna gå igenom all information vid vilken tidpunkt som helst. Det tog inte många dagar innan jag insåg att jag hade ett val. Antingen kunde jag släppa den här nya prylen, eller så skulle jag behöva prioritera om hela mitt liv. Att gå igenom hela nyhetsflödet för exempelvis en dag tar så fruktansvärt lång tid. Hur gör de människor som är aktiva twittrare? Eller kanske bör jag omformulera mig: gör aktiva twittrare något annat än att twittra? Är tricket att endast skriva ut tweets och strunta i att läsa andras, eller har de utvecklat skumläsarkrafter värdiga Wonder woman? I NEED TO KNOW!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar