söndag 11 november 2012

blogs make the world go around.

Är glad att jag kikade över axeln på Emmy och noterade hennes rss-läsare och bestämde mig för att börja använda den eftersom jag nu kan följa tusen bloggar utan att känna mig ihjälstressad av det. Halleluja! Härmed följer fem eminenta bloggtips:

Bokhora. Så himla trevligt att ha några som diskuterar böcker, på så många olika sätt, i flödet. Även om jag själv inte hinner läsa varje dag (vecka) känns det skönt att ha omkring mig. Deras podcast är dessutom rätt mysig, finns dock bara två avsnitt ute än.

Advanced Style. Snubbe i New York springer runt med kameran i högsta hugg och fångar äldre, välklädda personer på bild. Om en har problem med åldersnoja är detta bästa medicinen! Själv är jag mer fascinerad av färgerna och mängden halsband. Blir otroligt inspirerad att också gå bananas!

PostSecret. Varje söndag postar Frank en hög bilder av vykort han fått under veckan där människor anonymt avslöjat en hemlighet på valfritt konstnärligt sätt. Fruktansvärt bra!

Love is a letter sent thousands of times. Whenever in a bad mood, visit. Stilla och rörliga bilder av allt ullegull och hjärtekramande du kan tänka dig.

Vegan problems. Jag är verkligen ett fan av att hantera ett problem genom att skratta åt det. Det här är vegancommunitys svar på Vita Kränkta Män, på ett ungefär. På senare tid har det blandats upp med en del (mer eller mindre) seriösa frågeställningar med kringliggande diskussion, men mest serveras punchlines.

Sen finns det dessutom två underbara tumblrs tillägnade åt två av mina nuvarande obsessions, Buffy och Game of Thrones. Behöver jag säga att du inte bör besöka om du vill undvika spoilers? (ja, jag tittar på dig Emmy)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar