torsdag 5 maj 2011

en torsdag i maj med för mycket gråa moln.

1. Jag har läst ut Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande av Xiaolu Gou. Den var fantastisk. Som Ett öga rött eftersom man måste vänja sig vid att släppa på språkets alla regler, strunta i grammatiken och försöka att endast ta in meningen. Språket är kulturkrocken och liknelserna är från en annan värld. Bäst beskrivna sexet någonsin (bonus!).

2. I'm not racist but... och I'm not sexist but... pekar på det jag funnit mig själv galen över väldigt länge. Säg inte "alltså, jag är inte rasist eller så, men det var en invandrare som..." om du inte verkligen tycker att det har relevans för historien. Vilket det sällan eller aldrig har. Sluta återskapa myten!

3. Den rosa medicinen håller på att fasas ut (för att ersättas nästa vecka) och jag har för många utsättningssymptom för att vara nöjd. Har haft huvudvärk nästan varje dag den senaste veckan, känner mig yr och konstig och svag i kroppen. Har aldrig förut längtat så efter ny sorts prozac. Kryper ner i soffan med en nygammal manga och världens största glas vatten nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar