fredag 10 december 2010

Ack, denna tvåsamhet!

Att parallellt få vård av två olika personer och institutioner är förvirrande. Etter värre blir det när de inte kommer överens. Psykologen säger att jag visst har Emotionellt instabil personlighetsstörning och psykiatern bara suckar och klagar över vårdcentralens bristande kompetens. Så vad är fel på mig då? Idag fick jag göra ett kort test för bipolaritet. Det har aldrig varit på tapeten tidigare, men eftersom vi inte gick vidare på ämnet antar jag att det inte är det som är felet heller. Förvirringen är total.

Psykiatern är jobbig som sjutton. Inte ett enda påstående får fällas utan att det ska minutiöst granskas och ifrågasättas från varenda vinkel. Jag har en övertygelse jag inte kan belägga med fakta och hen påpekar det gång på gång. Min övertygelse står fast. Hen tjatar på om vad som är känsla och vad som är logik. Det är fruktansvärt irriterande. Psykologen har ett bekvämare förhållningssätt till mig. Fick dessutom order av psykiatern att gå upp i dos med medicinen och ytterligare en månads sjukskrivning (tror jag det blev). Jag ska bara komma iväg till arbetsförmedlingen. Any day now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar