tisdag 7 april 2009

simon fyller 20 och tossan skaffar ett jobb.

Oj, det har verkligen gått i ett de senaste dagarna. Exempelvis kom jag ganska nyligen (har hunnit äta mellis, läsa bloggar och titta på en sitcom) hem från jobbet. Ja, jobbet. Jag är väldigt tillfälligt inte arbetslös. Det tar slut imorgon lika hastigt som det började igår. Jag är stationerad i källaren i ett bibliotek och ägnar mig åt att sortera tidningar i tidsskriftsamlare och skriva små skyltar till dem. Det tar mycket längre tid än man tror, och tack och lov är vi två. Antagligen hinner inte färdigt den här veckan, så kanske får jag några få jobbdagar till framöver. Det är annars ett väldigt bra arbetsterapi-jobb, eller hur jag ska säga. Det är väldigt simpla arbetsuppgifter, man har inte det enorma ansvaret av femton människoliv och arbetstiderna är 9.30-15.00 Piece of cake alltså förutom att jag hade glömt bort hur hungrig jag (som har problem med att äta frukost) blir framåt förmiddagen, och på eftermiddagen börjar det gnaga lite i bröstkorgen. Jo, nog bor det lite ångest där alltid. Dock känns det lite fint att vistas ute bland folk igen. Och idag bjöd min käre far mig på lunch också. Sushi är så gott, så gott!

I lördags fyllde Simon 20, vilket firades med pompa och ståt. Vi hade dock lite släkt över på en tidig middag, så jag fick käka dubbelt. Inga problem med det, mat är gott. Hur som helst var det väldigt mycket trevliga människor där som jag skulle vilja träffa oftare. Mikoto, Mars, Kassploj, Azu, Xziz, Tuss och Job. Och fler jag inte kommer ihåg. Sen började det frågas efter ZirCular som då befann sig på hemresa från Chamonix. Så alla var ju inte riktigt där ;)

Bilddagbok från kvällen i fråga, lördag 4 april:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar